Daily Hair Routine.
Hoe ik mijn haar iedere dag doe? Hoe ik mijn haar was, droog, stijl en verzorg? Dat lees je in dit artikel! Ik heb voor jullie precies beschreven welke producten ik in mijn haar gebruik en wat ik er allemaal mee doen. In de hoop dat jullie er iets van opsteken natuurlijk! Hier komt 'ie dan:

Natuurlijk begin ik altijd eerst met het wassen van mijn haar. Op dit moment zijn mijn shampoo en conditioner van Wella, die nieuwe grote flessen, die je gewoon bij de drogist kunt kopen! Echt hele fijne producten, en je doet er ook nog eens ontzettend lang mee! Voor 5 euro per fles is het dus niet te duur, echt een aanrader!

Als ik uit de douche spring, knijp ik mijn haar eerst een beetje droog met een handdoek. Dan pak ik zo'n speciale haarhanddoek die je om je hoofd kunt wikkelen en vast kunt zetten met een knoopje. Die heb ik bij de Action gekocht voor 1 euro! De handdoek laat ik ongeveer 5 tot 10 minuten zitten..

Na die tijd maak ik de handdoek los en pak ik mijn wondermiddeltje. Het is het serum van Biosilk, 30 euro ongeveer voor een grote fles. Dit lijkt ontzettend duur, maar je doet heel lang met een fles. Je hebt maar een druppeltjes nodig. Ik ben nu aan mijn tweede fles begonnen en met de eerste heb ik ongeveer anderhalf jaar gedaan, misschien zelfs iets langer. Het serum maakt mijn haar heel zacht, glanzend en beschermt het tegen de hitte van de fohn/stijltang. Het serum gebruik ik in de puntjes, niet op mijn hoofdhuid. Dan kam/borstel ik mijn haar helemaal uit.

Als ik veel tijd heb wikkel ik het handdoekje weer om mijn hoofd en laat ik het zo opdrogen, dan krijg je echt van die babyhaartjes, heerlijk zacht. Maar wanneer ik minder tijd heb (meestal het geval) pak ik mijn fohn erbij en dan fohn ik mijn haar helemaal droog, gewoon op m'n kop hangen en met mijn handen erdoor woelen.

Als het droog is borstel ik mijn haar weer helemaal uit. Ik heb heel erg dik haar, dus blijf ik meestal achter met een volle bos. Dan kan ik kiezen, of stijl, of zo laten. Wanneer ik zin heb om het zo te laten doe ik er een flinke bol schuim in (Syoss, 5 euro) en dat fohn ik dan goed droog. Om het af te maken spray ik er wat Sea Salt Spray van Lee Stafford in (8,50 euro).

Als ik ga voor stijlen pak ik nog een heel klein druppeltje Biosilk en doe dat echt alleen in de puntjes. Dan stijl ik mijn haar zoals iedereen dat doet, gewoon stijlen.. En dan spray ik er op het einde alleen in de puntjes van Sea Salt Spray in.

Dat was het eigenlijk, meestal ben ik hierna klaar om naar school, mijn werk of ergens anders heen te gaan!
Heb je nog vragen over dit artikel? Laat dan een reactie achter!

Hoe verzorg jij je haar? Heb jij nog slimme tips voor mooi haar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten