Lipstick.
Heb je weleens een lipstick gekocht, waarvan de kleur in de winkel geweldig leek op je hand, maar toen je hem thuis op je lippen probeerde totaal niet?

Dit is een fout die heel veel vrouwen maken. Ze testen je lipstick namelijk op hun hand. En dat is niet zo'n slim plan. De kleur van je hand is namelijk totaal anders dan de kleur van je lippen. Want terwijl je hand een nude kleur heeft, hebben je lippen meer een rood/blauwige toon. Ook de textuur van je handen en lippen is erg verschillend. 

Probeer het maar eens. Smeer een zachte rode lipstick op je hand en op je lippen. Houd je hand dan maar eens naast je lippen. Dit heeft een totaal ander kleureffect. De kleurintensiteit is anders, de diepte en de toon van de kleur.. Zo kiezen veel vrouwen de verkeerde kleur lipstick.

Maar hoe dan wel? vraag je je nu vast af.. Ik snap dat een tester-lipstick uit de winkel op je lippen smeren nogal onhygiënisch is, dus die rare fratsen gaan we ook niet uithalen. De nieuwe manier om te kijken of je de kleur van een lipstick mooi vind is door het te testen op het puntje van je vinger. Ja, echt je vinger! Dit klinkt een beetje vreemd, maar de kleur van je vinger ligt veel dichter bij de kleur van je lippen.. (omdat de huid er transparanter en lichter is). Ook de textuur van je vinger komt veel dichter bij de textuur van je lippen.

De kleur van die je op je vinger te zien krijg is de kleur die je uiteindelijk op je lippen zult krijgen. En mocht je dan nog willen testen of de kleur goed bij je huidskleur past kun je je vinger gewoon bij je gezicht houden, zoals je gewoonlijk ook met je hand zou doen...

Het spijt me dat ik vandaag een redelijke kort artikel plaats, ik had vandaag namelijk nogal veel te doen. Toch wilde ik jullie deze tip niet besparen! Ik zal nog even kijken of ik nog tijd heb om vanavond nog een artikel te schrijven,

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten