Eyeschadow 101.
Vandaag een lesje basic make-up science. Als je denkt dat oogschaduw gewoon oogschaduw is heb je het toch echt mis.. Je hebt verschillende oogschaduws, waar je weer verschillende effecten mee kunt creeeren. Als je weet wat je met een oogschaduw kunt bereiken en waar ze geschikt voor zijn, kun je ze beter toepassen..

Highlighter.
Oke, deze is best wel obvious. Een highlighter-oogschaduw is een lichte tot huidskleurige kleur waarmee je ogen echt kunt laten spreken. Highlighters gebruik je op je wenkbrauwbot of in je binnenste ooghoeken om je ogen te openen. Door de lichte kleuren lijkt het net alsof je ogen stralen.

Enchancer.
Dit is eigenlijk precies het tegenovergestelde van een highlighter. Je gebruikt een enchancer om je ogen te intensiveren. (Enchance = intensiveren) Het zijn de donkere, intensieve kleuren die ervoor zorgen dat de aadacht direct naar de ogen gaan. Bij een smokey eye maak je vaak gebruik van echancers.

Poppers.
Dit zijn de kleuren oogschaduw die de precies tegenovergestelde pigmenten bevatten dan je oogkleur. De welbekende kleurencirkel uit mijn artikel Insane Eyes laat zien wat die kleur voor jou is. Zoek in de cirkel jouw oogkleur op en kijk wat er aan de overkant staat, dat is jou popper.

Neutrals.
Zoals de naam al zegt zijn dit natuurlijke kleuren. Het zijn altijd combinaties van de drie primaire kleuren. (blauw, geel, rood) Het zijn dus allerlei variaties van bruintinten die we neutrals noemen. Iedereen kan deze kleuren gebruiken en ze zijn erg geschikt voor natuurlijke, overdag looks.

Metallics.
Deze hoogglans/glitterende tinten zijn er in warme, koele of neutrale tinten. Voor metallics geld: less is more. Metallics gebruik je om alle aandacht naar een bepaald feature te brengen. Veel highlighters zijn metallics. Gebruik dit niet op plaatsen waar je huid niet helemaal perfect is, want door metallics wordt elke imperfectie uitvergroot.

Accents.
Accents zijn diepe, felle, schitterende kleuren die je het beste in hele kleine hoeveelheden kunt aanbrengen. Een accent zou ik bijvoorbeeld als lijntje tegen mijn wimperrand gebruiken. Als een soort eyeliner. Of in je binnenste ooghoek. Deze kleuren zijn vooral niet geschikt voor heftige ooglooks en gebruik ook nooit meer dan een accent-kleur in een ooglook.

Zo, dat was hem weer. Ik hoop dat je iets van dit artikel hebt geleerd. Laat me ook even weten wat je ervan vind en of je dit zelf gaat toepassen..

XOXO

2 opmerkingen:

  1. Wow, dat is zeer handig!
    De meeste dingen wist ik al
    maar sommigen echt nog niet.
    Zeer leerrijk!

    Liefs Lupe,
    we zouden elkaar kunnen volgen,
    die is mijn blog
    fashion-is-forever.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha! Weer wat geleerd.
    Ik volg je volg je mij ook?

    sunnnyshine.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen