Nails only.
Een vriendinnetje vroeg me vandaag of ik ook een keer iets wilde schrijven over nagellak. Ja, natuurlijk wil ik dat! Ik vind het hardstikke leuk om suggesties te krijgen en ga er tot nu toe iedere keer op in. Dus, heb je nog een vraag, idee of tip? Laat het me dan weten want dan doe ik er iets mee!

Oke, wat gaan we vandaag doen. Hmm, even denken. De meeste meiden weten wel hoe ze wat nagellak op hun nagels moeten smeren dus dat zullen we maar overslaan. Een snelle manicure dan maar? Okee, daar gaan we dan:

De weg naar mooie nagels is: verzorging. Niet eens in de maand, nee, zorg er altijd voor dat je nagels en handen er goed en verzorgd uitzien. Voorkomen is namelijk altijd beter dan bestrijden.. En zo ga je dat doen:

- Haal oude nagellakrestjes eraf met een goede nagellakremover. Eentje zonder aceton is beter voor je huid en voor je nagelriemen.

- Duw je nagelriemen met een bokkenpootje terug. Wanneer dit moeilijk gaat kun je een beetje nagelriemolie gebruiken. Maar let op! Doe dit wanneer je je nagellak en alles hebt aangebracht, nooit ervoor, want dan hecht je nagellak niet goed omdat de olie vet is.

- Vijl je nagels wanneer het nodig is. Vijl alleen naar een kant. Niet op en neer 'zagen' zoals de meeste mensen doen, dit beschadigd je nagels alleen maar.

- Wanneer het oppervlakte van je nagels niet glad is moet je deze nooit gaan vijlen met een normale nagelvijl. Je hebt hier speciale 'nail blocks' voor, met vier verschillende zijdes. Deze gebruik je stap-voor-stap, je polijst hiermee je nagels waardoor je mooi glad en glanzend worden.

- Nu begin je met het lakken. Eerst gebruik je een basecoat. Deze maakt je nagels sterker en zorgt ervoor dat je nagellak beter blijft zitten. Ook voorkomt dit dat een heftige kleur nagellak doordrenkt in je nagels. Ik heb dit met mijn stomme kop weleens gedaan, en toen kreeg ik blauwe nagels. :(

- Dan ga je een mooi glanzend kleurtje aanbrengen. Whatever you like. En als laatste kun je nog een topcoat aanbrengen, dit hoeft niet perse, omdat in de meeste nagellakjes tegenwoordig al een topcoatglans verwerkt zit. Ik gebruik eigenlijk nooit een topcoat, tenzij de nagellak niet genoeg glimt of wanneer ik nailart gebruik.

- Wanneer alles goed droog is en zoveel mogelijk is uitgehard smeer je een lik handcrème op je handjes. Mocht je, zoals ik aan het begin al zei, droge nagelriemen hebben, dan kun je je nagelriemen nog insmeren met nagelriemolie.

De standaard manicure, maar misschien staan er nog wat dingen bij die je nog niet kende. Wanneer je nog vragen hebt hoor ik het graag!

Enjoy!

2 opmerkingen:

  1. Super leuk artikel! Leuk dat je aan me dacht hihi. Heb net gelijk m'n nageltjes goed verzorgt! Thanks! X Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk en handig artikel! Sowieso heb je een leuk blog :)

    BeantwoordenVerwijderen